- |
|
|
ベンチテスト、シャシ台テスト、ドリフト競技での実戦テストで実証された圧倒的トルク!
ビックシングルタービンも楽々回す幅広いトルクバンドにハイレスポンスエンジン。
Significant
toque gain proved under racing condition and through strict R&D.
Characteristic torque curve and great response will compete larger single
turbines.
|
|
適 用
APPLICATION
|
ボア径
BORE
|
品 番
P/N
|
価格(¥)
JPY
|
コンロッドベアリング
合わせ済みキット品番
With Conrod
Bearings
Bundle Pack.II
|
価格(¥)
JPY
|
2JZ
|
87.0
|
252004
|
960,000
当店販売価格
¥720930(税別)
|
250018
|
1,000,000
当店販売価格
¥750110(税別)
|
【SPEC】 |
ピストン
|
|
ピン長
Length
(mm)
|
リセス
Recess
|
コンプレッション
ハイト
Comp.Height
(mm)
|
クラウン部
容積
PistonCrownVolume
(cc) |
ピストン
重量
Weight
(g) |
ピストンピン
重量
Pin weight
(g) |
総重量
Total
weight
(g)
|
87.0
|
22.0
|
60
|
有
|
29.5
|
23.0
|
317
|
112
|
429
|
トップリング
Top
ring
B×T(mm)
|
セカンドリング
Second
ring
B×T(mm)
|
オイルリング
Oil
ring
B×T(mm)
|
材質
Material |
ノーマルピストン
重量(g)
|
ノーマルピストンピン
重量(g) |
1.2×3.1
|
1.2×3.9
|
2.5×3.1
|
アルミ
|
380
|
132 |
クランクシャフト
ストローク
Stroke
(mm)
|
重量
Weigh
(kg) |
ノーマルストローク
STD
Stroke
(mm)
|
材質
Material |
ピン径
Pin
Dia.
(Φ) |
ジャーナル径 |
100
|
29.0
|
86
|
SNCM439
|
52 |
62 |
|
|
コンロッド
コンロッド
Conrod
|
コンロッドボルト
Conrod Bolt
|
コンロッドベアリング
Conrod Bearing
|
|
|
大端部径
×厚さ
L.Diam
×Length
(mm)
|
小端部径×厚さS.Diam
×Length
(mm)
(ブッシュ内径) |
ネジサイズ
Bolt
Size
|
首下長さ
Height
Under Neck
(mm) |
内径
Inner
Circum
(mm) |
ベアリング幅
Bearing
Width
(mm) |
材質
Material |
総重量
Total weight
(g) |
ノーマル
重量(g) |
139.0
|
φ55×26
|
φ22×26
|
3/8-24
|
40
|
52
|
19.0
|
SNCM439 |
665 |
770 |
|
|
|
|
圧縮比仕様 Compression
Ration Specs
ボア Bore
(φ)
|
φ87.0
|
ガスケット厚み
Gasket
Thickness
(mm) |
1.5
|
9.0
|
1.8
|
8.8
|
2.0
|
8.7
|
GKボア GK
Bore(φ) |
87.5
|
|
排気量比較
Displacement
Comparison
|
φ86.0
|
φ87.5
|
86.0mm (STD)
|
2997cc
|
|
100.0mm (SR22KIT)
|
|
3565cc
|
|
■■■■■ |
2JZ標準
2JZ
Standard |
■■■■■ |
2JZ36KIT
2JZ36KIT |
|
|
|
|
コンロッドベアリング合わせ済みキット |
|
|
|
|
TOMEI
コンペティションベアリング
チューニングエンジンに使用するベアリングに求められる
「耐焼付性」・「耐疲労性」・「耐摩耗性」を高次元で
バランスさせ、10,000回転、1,000馬力を超える
ドラッグレース用のエンジンや、量産型チューニング
エンジンであるコンプリートエンジンのベアリングに
要求される際立った信頼性と耐久性を確保した、
チューニングエンジン用高性能ベアリングです。 |
|
|
|
数々の自動車メーカーに純正品の納入実績のある、
豪ACL社との技術提携にて開発したコンペティション
ベアリングシリーズを採用し、室温を20℃に保ったエンジン
組み立て室でクリアランスを0.040〜0.060mmに調整した
ベアリングをセット。
これにより、お客様の測定の手間を省き、
購入後すぐに組み立て作業を行えます。 |
TOMEI COMPETITION BEARING
When tuning engines for higher power output and high RPM the bearings are subjected to
extreme load conditions. These harsh conditions require the bearings to
be able to cope
with excessive loads and stress conditions. The TOMEI Competition Bearing
series are
designed for fatigue resistance, durability, effective lubrication and resistance to scoring.
Designed for use on engines that will be outputting 1,000 HP and at over
10,000RPM.
These advanced designed bearings are suitable for the serious professionals in mind
whom need results. We also have 3 grades available on all engine applications.
Tomei has made an option to include their Competition Bearing Series product
with our
kits. All the engine internals are brought to static temperature (20 degrees
Celcius) and
blueprinted with 0.040~0.060mm clearance bearings. This eliminates the measuring and
blueprinting process for the customer, so the kit can be installed with less hassle. |
|
|
|
|
|
|
|
TOMEI
2JZ36KITは大幅に出力が向上する特性上、クランクの振動がSTD時より大きくなります。
ATIスーパーダンパーはクランク振動を減少させることに効果的です。
品 名
|
適 合
|
品 番
|
定価(¥)
|
ATI スーパーダンパー
|
2JZ
|
ATI918562
|
86000
当店販売価格
¥79500(税別)
|
・アルミ製ダンパープーリーとスチール製ハブの2分割構造
・取り付けに純正プーリーボルト使用可
・プーリー外径が純正と異なる為、サイズに合ったファンベルトが別途必要。
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|